Για πολλές επιχειρήσεις, η δημιουργία και η εφαρμογή μιας στρατηγικής επωνυμίας έρχεται συχνά εκ των υστέρων – ή και καθόλου.
Οι εταιρείες με ισχυρά εμπορικά σήματα παράγουν πολύ υψηλότερες πωλήσεις και κέρδη.
Με άλλα λόγια, το να αφιερώσετε χρόνο για να ορίσετε και να δημιουργήσετε ένα εμπορικό σήμα μπορεί να σας δώσει ένα τεράστιο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Ακολουθούν μερικές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να εφαρμόσετε αποτελεσματικές στρατηγικές και τακτικές επωνυμίας στην επιχείρησή σας
1. Διεξαγωγή αποτελεσματικής έρευνας αγοράς
Πριν κάνετε σημαντικές προσπάθειες επωνυμίας, θα πρέπει πρώτα να απαντήσετε σε μερικές βασικές ερωτήσεις.
- Οι πελάτες γνωρίζουν την επωνυμία σας;
- Πώς σας αντιλαμβάνονται στην αγορά;
- Πώς βλέπουν οι πελάτες την επωνυμία σας σε σύγκριση με άλλες;
- Ποια χαρακτηριστικά συνδέουν οι πελάτες με την επωνυμία σας;
Η έρευνα αγοράς θα σας βοηθήσει να απαντήσετε σε αυτές τις ερωτήσεις και να συγκεντρώσετε σχόλια σχετικά με την τοποθέτηση της μελλοντική σας επωνυμίας.
Η έρευνα επωνυμίας πραγματοποιείται συνήθως μέσω συνέντευξης πελατών . Μπορείτε να προσλάβετε εξωτερικούς συνεργάτες εξειδικευμένους στην έρευνα αγοράς για να σας βοηθήσουν να πραγματοποιήσετε έρευνες πελατών .
2. Επικεντρωθείτε σε μια πρόταση μοναδικής αξίας
Η μάρκα σας είναι η υπόσχεσή σας στον πελάτη. Είναι λοιπόν σημαντικό να αναπτύξετε μια μάρκα που μεταφέρει μια μοναδική πρόταση αξίας στους πελάτες – κάτι που ξεχωρίζει.
Σκεφτείτε, γιατί σας επιλέγουν οι πελάτες σας έναντι του ανταγωνισμού. Είναι τα προϊόντα σας πιο αξιόπιστα; Έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής; είναι λιγότερο ακριβά από άλλα στην αγορά; Σε πολλούς τομείς όπως η μόδα, η επίπλωση ή τα βιομηχανοποιημένα προϊόντα, το μοναδικό στιλ μπορεί να αποτελέσει βασικό τρόπο διαφοροποίησης.
3. Επιλέξτε ένα εμπορικό σήμα που να μεταδίδει το μήνυμά σας με σαφήνεια
Αφού εντοπίσετε τις ανάγκες και τις επιθυμίες των πελατών σας και έχετε βρει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες για να τις καλύψετε, ήρθε η ώρα να επιλέξετε ένα εμπορικό σήμα για να μεταφέρετε αυτό το μήνυμα με σαφήνεια.
Είναι καλύτερα να είστε συγκεκριμένοι. Για παράδειγμα, σκεφτείτε να δώσετε σε κάθε προϊόν ή υπηρεσία που προσφέρετε διαφορετική ταυτότητα μάρκας, σε αντίθεση με την απλή επανάληψη του ονόματος της εταιρείας σας.
4. Δημιουργήστε μια συναισθηματική σύνδεση
Σύμφωνα με έρευνα , ψυχολόγοι διαπίστωσαν ότι το 90% της επικοινωνίας είναι μη λεκτική. Οι επιχειρήσεις μπορούν να βελτιώσουν σημαντικά την αποτελεσματικότητα της μάρκας εάν, εκτός από ένα καλό όνομα, καταφέρουν να δημιουργήσουν και τα κατάλληλα συναισθήματα στον υποψήφιο πελάτη.
Ένας απλός τρόπος για να γίνει αυτό είναι μέσω της αποτελεσματικής χρήσης των χρωμάτων. Για παράδειγμα, χρησιμοποιώντας κόκκινα δημιουργείτε μια αίσθηση κατεπείγοντος, πράσινα για περιβαλλοντικά θέματα, μπλε για νερό και ούτω καθεξής. Όλα μπορούν να βοηθήσουν στην ενίσχυση μιας αποτελεσματικής επωνυμίας. Ορισμένες εταιρείες χρησιμοποιούν ακόμη και τη μουσική για να δημιουργήσουν την ταυτότητα της μάρκας. Για παράδειγμα, η Intel χρησιμοποιεί μουσικές νότες που παίζονται στο τέλος των τηλεοπτικών διαφημίσεών της.
5. Παρέχετε συνεπείς επικοινωνίες
Μόλις, μια εταιρεία αναπτύξει μια αποτελεσματική στρατηγική επωνυμίας και εταιρικής ταυτότητας, πρέπει να εφαρμόζεται με συνέπεια μέσω κάθε “σημείου επαφής” με τους πελάτες, δηλαδή στην ιστοσελίδα της στις διαφημίσεις της , σε κάθε μέσο προβολής της .
Οι υπάλληλοι της εταιρείας σας είναι οι μεγαλύτεροι υποστηρικτές της μάρκας της. Θα πρέπει να κατανοήσουν τις βασικές σας επωνυμίες, ώστε να επικοινωνούν το σωστό μήνυμα επωνυμίας στους πελάτες σας.