Η τμηματοποίηση της αγοράς και η στόχευση βοηθούν την επιχείρηση να προσδιορίσει και να αποκτήσει βασικούς πελάτες.
Η τμηματοποίηση και η στόχευση επηρεάζουν τη στρατηγική μιας επιχείρησης για την τιμολόγηση, την επικοινωνία και τη διαχείριση πελατών.
Οι καταναλωτές μπορούν να τοποθετηθούν σε τμήματα με βάση την τοποθεσία, τον τρόπο ζωής και τα δημογραφικά στοιχεία.
Ένας άλλος τρόπος για να τμηματοποιηθούν οι καταναλωτές – υποψήφιοι πελάτες είναι μέσω ερωτήσεων του τύπου ποιος, τι και γιατί.
Ο πιο συνηθισμένος τρόπος τμηματοποίησης των πελατών είναι η εξέταση της γεωγραφίας, των δημογραφικών στοιχείων, της ψυχογραφίας, της συμπεριφοράς και των επιδιωκόμενων παροχών. Η ψυχογραφία περιλαμβάνει τον τρόπο ζωής, τα ενδιαφέροντα, τις απόψεις και την προσωπικότητα του πελάτη.
Συμπεριφορά είναι η πιστότητα του πελάτη σε μία μάρκα – επιχείρηση – προϊόν, η συχνότητα αγοράς του προϊόντος, και τα οφέλη που θεωρεί ότι λαμβάνει από τη χρήση του προϊόντος. Τα οφέλη είναι οι αξίες που αναζητά ο πελάτης, όπως η ευκολία στην αναζήτησή του, η τιμή και το status που σχετίζονται με το προϊόν.
Η στόχευση είναι η διαδικασία αξιολόγησης της ελκυστικότητας των τμημάτων πελατών (target group), καθώς και ο τρόπος προσδιορισμού του τρόπου προσέλκυσής τους. Η επιλογή της κατηγορίας πελάτη μιας επιχείρησης εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το προϊόν και την υπηρεσία που αυτή προσφέρει.
Η στόχευση πελατών καθορίζει επίσης, τη στρατηγική μάρκετινγκ που θα χρησιμοποιήσει η επιχείρηση. Οι αγορές που δεν είναι διαφοροποιημένες, είναι κατάλληλες για μαζικό μάρκετινγκ.
Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα με πληροφορίες σχετικά με εσάς. Θα προσπαθήσουμε να επικοινωνήσουμε μαζί σας το συντομότερο δυνατόν!
Όλα τα πεδία απαιτούνται κατά τη συμπλήρωση αυτής της φόρμας.